onsdag den 8. februar 2012

Sparkedragt i velour

For kort tid siden, fandt jeg denne fine hjemmesyede sparkedragt i en genbrugsbutik.
Den er syet blå i strækvelour og kantet med fast skråbånd, og den er noget så retro på start 80'er måden.


På den ene siden, er der applikeret et rød æble, som er med til at give dragten farve og detalje. Se lige hvor fint bladene har fået zigzag, for at få det til at se mere realistisk ud.




Jeg har en ide om, at dragten er syet efter et møsnker fra den klassiske bog "Børnetøj du selv kan sy
0-4 år" af Elsebeth Gynther og Bjarne Solberg, som jeg tidligere har blogget om, lige her!


Der er de fineste illustrationer af dragten i bogen, jeg synes det ligner den 'nye' sparkedragt jeg har købt, temmelig meget.
Jeg har sat mog for også at prøve at sy en dragt magen til, for det ser ret nemt uden. I bogen er det markeret som en nem ting at gå i gang med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive en kommentar, det gør mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...