lørdag den 30. april 2016

Hønsestrikket børnevest

Den hønsestrikkede vest i str. 1 år er blevet færdig for noget tid siden, jeg har bare ikke fået vist den frem, men her er den, inden at den lige blev skyllet op, rullet og kanterne rettet ud. Den blev rigtig fin og farver er glade, lige klar til en glad baby.
Jeg har som udgangspunkt til vesten brugt mønstet "Peacevest" fra bogen "Spirrevipstrik og herlig hækling" af Britta Wilfert. Opskriften går fra str. 1-6 år. Eneste ændring er, at jeg har strikket en ribkant for neden.



Og så er jeg altså lige nødt til at vise lidt billeder frem fra haven, for jeg elsker!! bare når blomsterne springer ud. Jeg har et bed fyldt med røde og gule tulipaner, de fulgte med, da vi købte huset og de er så smukke. 
Jeg har selv fremdyrket lupiner i samme bed, for de får de smukkeste blomster og blade, og så er de rigtig effektive til at holde ukrudt væk, fordi deres blade er så tætte og de kommer tidligt op af jorden, og dækker for alle de små ukrudtsskud.


En lille ny plante i samme bed, er vibeæg. Det var faktisk nogen som jeg bare plantede ud, fordi jeg tænkte, at løgene ikke skulle gå til spilde, efter at de var afblomstret inde i min stue sidste forår. Så jeg havde faktisk glemt alt om dem.
De små skaksternede klokker står så fint blandt tulipaner og lupinblade. De er så fine og spinkle og fulde af liv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive en kommentar, det gør mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...