lørdag den 1. september 2012

Ny gammel bog og link til hønsestrikmønstre

Jeg har snart en stor samlig af alle mulige forskellige håndarbejdsbøger og hæfter. Jeg elsker at kigge i dem og at læse opskrifter - især at læse strikkeopskrifter, jeg ved det er nørdet, men det er en af min få laster.
Derfor er jeg altid på jagt efter nye opskrifter i genbrugsbutikker, der er desværre langt imellem de gode ting, men i sidste uge fandt jeg en rigtig fin bog.

Nemlig 'Håndarbejds-motiver fra det gamle Peru' af Ellen Jessen. Den er fyldt med diagrammer af forskellige motiver fra det gamle Peru, enkelte af dem, er de samme som Kirsten Hostätter bruger i sine bøger om Hønsestrik. Men den her bog på 63 sider, er altså propfyldt med ideer til fine hønsestrik, eller broderier, som det oprindeligt er mening det skulle bruges til.
Se det er guld til min håndarbejdsbogreol!

Jeg søger altid rundt på nettet efter inspiartion til mit hønstrik, og på Stof og Stils hjemmeside, fandt jeg nogle fine diagrammer. Du kan finde dem her. Der er både diagrammer på biler, toge, en elg, en kat og mange flere, så kig forbi hvis du mangler inspiration.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive en kommentar, det gør mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...