torsdag den 1. marts 2012

Strikvest færdig og skøn strikkebog


Jeg er blevet færdig med den brune strikvest i rib, og jeg er blevet meget tilfreds med resultatet. Det sidste jeg gør, er at sy knapperne i, og det giver en rigtig fin finish og en god tilfredshedsfornemmelse, når man ser sit færdige arbejde.
.

Vesten er strikket i 100% bomuld, fordi den skal bruges til en forårsbaby. Den har små perlemorsknapper. Både garn og knapper er fra en genbrugsbutik, så samlet set, har vesten kostet 6kr. i materialer, det er da en pris der er til at forstå.


Og nu til noget mere om strik.

Jeg har lånt den fineste strikkebog på biblioteket, der er rigtig mange lækre modeller i den, og bogen er velskrevet. Jeg synes ikke forsiden  helt afspejler bogen kvalitet, men når man åbner bogen, kommer der de skønneste strikkede modeller frem. Bogen hedder "Blød begyndelse - strik til babyen" og er skrevet at May B. Langhelle i 2007 fra forlaget Klematis. Måske kan man også låne den på dit lokale bibliotek?
Der står desværre meget tydeligt i bogen, at man ikke må gengive billeder fra den, så derfor kan jeg ikke vise jer billeder fra den.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive en kommentar, det gør mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...