fredag den 18. november 2016

Singer 99K



Jeg har fundet en skønhed i genbrugsbutikken, en Singer 99K. Det er jo en klassiker indenfor symaskiner, og en model de fleste kender. Jeg gav sølle 25 kr for den, fordi butikken tilfældigvis havde 50% rabat den dag. Der er i perfekt stand, nem at bruge og syr som en drøm. Den kører uden strøm og på ren håndkraft.

I bought a beautiful Singer 99K at a thrift store, it was only about 3,5 dollars. It is in perfect shape and sews like a dream.


Symaskinetasken har set bedre tider, og har et ordentligt hul i toppen, men symaskinen kan heldigvis stadig være i kassen og symaskinen har ikke taget skade, af hvad end der nu har lavet et ordentlig hak i en ellers solid trækasse.

The box is a bit damaged, but luckily the machine is in perfect shape.



Hver Singer symaskine har en personlig ¨nummerplade¨, som sidder på foran til højre på symaskinen. Du kan se den på billedet under 99K skiltet. Nummeret kan bruges til at datere symaskinen hvis man gerne vil finde ud af hvornår ens symaskine er fra. 
Jeg har fundet frem til, at det er muligt at søge ret præcist på maskinens nummer lige her.
Jeg fandt ud af, at min maskine er produceret i 1954, og at der er lavet 50.000 stk af samme model, så det er altså en ret almindelig maskine.

Every Singer sewing machine has a serial number, I found out that my Singer is produced in 1954. You can look up your Singer machine´s serial number right here (and it´s in English).


Singer har produceret 99K symaskiner siden 1911, så den findes i forskellige udgaver. Fordi min maskine er en forholdsvis sen model, har den en nem betjenbar ¨back tack¨, så man nemt kan hæfte ende, ved at sy tilbage. Tilbageknappen, er det samme sted, som man indstiller stinglængden.

Since my Singer 99k is a late model, it has an easy to use stitch length adjuster and back tack, all in one.



Jeg vil snart lave endnu et indlæg om min Singer 99K, hvor jeg vil vise alt det fine tilbehør frem, som også fulgt med, da jeg købte maskinen.

Hvis du har en Singer maskine derhjemme, og har smidt brugsanvisningen væk, så kan jeg varmt anbefale Youtube, der er masser af videoer, hvor du kan se hvordan man tråder, bruger og vedligeholder din maskine.

Soon I will blog about all of the accessories that came a long with my 99K. 
If you have a 99K and do not know how to use it, go on Youtube where you can find lots for great videos thats shows how to use, thread, and clean your vintage sewing machine.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive en kommentar, det gør mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...