lørdag den 27. februar 2016

Opskrift på romkugler som dem fra bageren

Da jeg var barn hed de trøffler, for der boede jeg i Jylland. Nu hedder de romkugler. Jeg synes faktisk det er mest logisk at kalde dem for trøffler, for romkugler er jo de der små nogen man køber i supermarkedet, og det er SLET ikke det samme som dem fra bageren. Men mine børn kigger underligt på mig når jeg siger trøffel og bageren ville gøre det samme, så derfor kalder jeg dem her romkugler.

Her kommer en opskrift, som smager som dem hos bageren, de er virkelig vanedannende gode og nemme og hurtige at lave.  




Til ca 10 stk. skal du buge:
400 g kage (jeg bruger enten daggamle tebirkes eller andre bagerkager, chokoladekage eller roulade)
4 spsk. hindbærmarmelade 
3 spsk. kakaopulver
2 spsk. romessens
1 tsk. vaniljesukker
Evt. en skive toastbrød eller franskbrød uden skorper, hvis konsistensen er for klistret
Kokosmel til at trille dem i


Sådan gør du:
Del kagerne i mindre stykker og hak dem fint i en foodprocesser, tilsæt resten af ingredienserne og hak igen. Er massen for klistret kan du evt tilsætte en skive toastbrød, som får det hele til at blive lidt mere tørt.
Tril kuglern i kokosmel eller krymmel.
Stil gerne kuglerne på køl, så bliver de rigtig rigtig gode!


Jeg nød en romkugle med et kop varm kakao, et rigtig godt sæt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive en kommentar, det gør mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...