tirsdag den 1. maj 2012

Røde sager

Det er 1.maj og derfor synes jeg, at det er en fin anledning, at vise nogen af mine fine røde ting og sager frem på bloggen, nu hvor de røde faner vejer i Fælledparken.


 
Røde hjerte æggebægere og skønne shotglas.

 
Termokande til kaffe og skøn kaffedåse fra Meny.
Kagedåse, hvor der ikke hersker tvivl om hvad indholdet bør være.
En af mine farviorit urtepotteskjulere med funky motiv.
Rød Cirkel kaffedame, som sidder på en af mine mange kaffedåser. Hun er temmelig slidt, men stadig rigtig fin. Købte dåsen for 2kr på et loppemarked for flere år tilbage, tror desværre ikke at det ville være den samme pris idag.


 

Første omgang hjemmelavet rabarbersaft fra årets høst. Det har den smukkeste farve. Opskriften er virkelig simpel og det smager skønt hele året rundt.

2 kg rabarber
500 g sukker
0,5 l vand
Atamon

Rengør og skær rabarber i mindre stykker. Kog dem med 0,5 l vand ca 20 min til de er møre.
Lad rabarbermassen dryppe af i et klæde. Herefter koges saften op sammen med sukker, til sukkeret er opløst.
Hæld saften på skoldede glas eller flasker skyllet med Atamon, sæt straks låg på.

Glædelig 1.maj!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive en kommentar, det gør mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...