tirsdag den 21. februar 2012

Patchworktæppe til juniorseng

Jeg er som nævnt i det foregående indlæg, igang med et patchworktæppe til min datters seng. Den gennemgående farve skal være rød og evt lilla og gul. Jeg har endnu ikke helt besluttet mig, da jeg først skal se hvad skabet gemmer.


Indtil videre har jeg fået klippet disse firkantet. Jeg ved endnu ikke om den grønne skal med. Der er blandt andet lidt Sødahlstof, som stammer fra nogle stofservietter og min farviorit, det blomstrende stof, som er en rest patchworkstof, som jeg har fået af min farmor, som var passioneret patchwork-tæppemager. Hun lavede de skønneste tæpper til alle i familien . Det er netop charmen ved patchwork, at nogen af stofferstumperne bringer minder frem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive en kommentar, det gør mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...