tirsdag den 31. januar 2012

Hønsestrikket raglanbluse

Projektet omkring den hønsestrikkede raglanbluse skrider langsomt men sikkert frem. Jeg har haft rigtig meget at se til de seneste dage, så det er ikke blevet til så meget strikkeri. Men jeg vil alligevel vise hvor langt jeg er nået.

Jeg har fået strikket en række store kløvere og en række ænder på den nederste halvdel af trøjens krop. Jeg forestiller mig, at jeg skal afprøve mit uglediagram, og hønsestrikke en række ugler øverst på trøjen. Du kan se mønsteret på uglen lige her!
Både kløverne og ænderne har jeg fundet mønsteret op i Kirsten Hofstätters bøger "Hønsestrik". Ænderne har jeg dog tilpasset, da de i hendes mønster har ben og står op, jeg synes det er finere med svømmeænder.

Jeg er netop gået igang med det første ærme. Det bliver strikket på strømpepinde mens kroppen strikkes på en lille rundpind, til sidst samler jeg krop og ærmer på rundpind. Jeg er virkelig spændt på resultatet, da det er første gang jeg giver mig i kast med raglan.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive en kommentar, det gør mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...