onsdag den 7. september 2011

Rød saft

I weekenden var jeg på bærrov, jeg fik fat i en masse forskellige bær og lavede den skønneste røde saft.
Opskriften står nederst i dette indlæg, hvis du også skulle få lyst til at brygge din egen saft- det er virkelig simpelt.

 Her bliver der plukket brombær og hyldebær, heldigvis havde jeg er par hjæpere med på rov.


Her er de lækre brombær og nedenfor et billede af solmodne hyldebær.


Fra genboens have fik jeg fat i blommer og de her imponerende druer. Jeg synes det er utroligt, at man kan få så flotte druer i Danmark, og så er de ikke engang i drivhus.

Desuden havde jeg kirsebær, som jeg har fået tidligere på året og frosset ned.
Alle bærerne skal blandes i en stor gryde og koges ca. 40min. Derefter skal saften dryppe af i et klæde, så der kun er saft tilbage. Derefter hældes saften i en ren gryde og koges i 5 min. sammen med sukker. Der efter hældessaften på rengjorte flasker skyllet i Atamon.
Til ca. 1,5kg bær skal der bruges 400g sukker. Men smag lige saften til, og husk at den gerne må være god sød, for den skal jo fortyndes med vand, når den skal drikkes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive en kommentar, det gør mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...